marți, 9 aprilie 2013

Blind Review - Concurs #1 - Finalistele

Am stat MULT MULT si m-am tot gandit de m-am zapacit. Toate review-urile mi-au placut, si am apreciat efortul fiecareia dintre voi . Nu e usor sa faci un review, sa te documentezi si sa tragi concluzii, ceea ce mi-a facut sarcina foarte dificila. Pe viitor, la urmatorul concurs, o sa las din start o saptamana pentru jurizare :)

Acum catva timp, o colega si prietena m-a rugat sa ii fac un serum uleios pentru o persoana de circa 30 de ani, pe care nu o cunoaste foarte bine si, evident, careia nu ii cunoaste tipul de ten. Asa ca am luat ingredientele la mana si m-am hotarat asupra acestei retete, prezentata voua.



meadowfoam seed oil 30
jojoba oil 20
cranberry seed oil 20
squalane 10
cyclomethicone 10
dicaprylyl carbonate 5,7
Q10 (3% dilution) 2
viamin E 1
bisabolol 1
calendula officinalis 0,3


Dupa cum ati ghicit cu toate, m-am gandit la un serum care sa poata fi folosit pe orice tip de ten. Un ten gras le va "bea" imediat, asa ca in primul rand am avut grija ca uleiurile sa fie potrivite tenului gras. Asa ca primele doua impreuna cu squalane-ul (60% din intregul serum) sunt trei uleiuri cu care ar trebuisa se inteleaga orice tip de ten. Uleiul de merisor, desi are un procent mai marisor de acid oleic, are totusi intre 60 si 70% acid linoleic, asa ca nu am ezitat sa il adaug in mix. Este un ulei pretios, nu foarte ieftin, asa ca am considerat ca poate fi privit si ca o aditie speciala a acestui serum.

Cyclomethicone in procent de 10% - l-am folosit aici pentru ca imi doream sa mai reduc din senzatia de gras a produsului, dar si pentru acea senzatie de catifelat la aplicare. Chiar daca se evapora rapid, l-am considerat binevenit. Dicaprilyl carbonate - asa cum ati ghicit, este folosit aici si ca emolient, si ca penetration enhancer.

Coenzima Q10, atat de portocalie si de draguta, desi se afla intr-un procent destul de mic, am considerat ca este binevenita pe post de antioxidant , alaturi de vitamina E. Bisabololul (care se foloseste in procent recomandat de 1% potrivit fiselor tehnice ale diferitilor producatori) vine cu rol antiiritant , calmant , reparator si cicatrizant. Balsamul meu de buze preferat are bisabolol si se simte pe buze - se vindeca mult mai repede prin comparatie cu alte balsamuride buze (tot naturale dar fara bisabolol). Extractul CO2 de galbenele ce contine esteri de faradiol si carotenoide ar fi antiinflamator si ar favoriza cicatrizarea micilor rani ale pielii. Se spune ca acest ingredient ar avea si rol antioxidant. Ofera o culoare roscat-portocalie produselor la dozaje slabe (0,1-0,3%) si da, miroase demential a galbenele ! Cand eram mica ma dadeam cu acele creme cu galbenele care arareori erau de un fel de galbui pal, pline de emolienti, in speranta ca extractul de galbenele ma va ajuta... Prefer acest extract de 1000 de ori.

Extractul de galbenele este unul din acele ingrediente ce se poate afla la coada listei (cel extras prin metoda CO2), dar asta nu inseamna cantitate neglijabila. daca doza maxima este de 0,3%, inseamna ca vorbim de esente tari in doze mici. Asa se intampla si cu multe alte ingrediente, pentru care doza maxim recomandata se invarte in jurul lui 1% - acest lucru neinsemnand faptul ca sunt in proportie neglijanta - ele pot sa se afle chair in doza maxim recomandata.

Nu mai insist in detaliu asupra specificatiilor fiecarui ingredient, pentru ca toate ati facut-o deja. Ceea ce imi face munca de departajare destul de grea.

Review-urile care se afla la egalitate , din punctul meu de vedere, sunt Adiana si Denisa D.  Pe locurile imediat urmatoare sunt Anca U si Adina P - ar fi fost si ele pe primul loc, insa, din pacate, au fost mici detalii de departajare :).

Asadar, voi trage la sorti intre Adiana (numarul 1 la random) si Denisa (numarul 2 la random) pentru serumul de 10 ml. Si, pentru ca mi-au placut atat de mult si celelalte doua review-uri, voi mai pune la "bataie" si un serum sample de 2 ml pentru ocupantele locului 2: Anca U (numarul 1 la random) si Adina P (numarul 2 la random).

Felicitari finalistelor si multumirile mele tuturor participantelor :). Sper ca v-am deschis apetitul si pentru viitoarele concursuri ;). Acum ma duc sa il setez pe dl. Random pentru a efectua tragerea la sorti. Stay tuned!!


4 comentarii:

  1. Si cand ma gandesc ca nu aveam curaj sa ma inscriu :D
    Multumesc frumos pentru boost-ul de incredere!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He he - cu placere! Data viitoare o sa va fac viata putin mai grea, in sensul ca nu o sa mai fie asa de usor sa ghiciti produsul! :)))

      Pentru minea fost o adevarata placere sa citesc toate raspunsurile si imi pare rau ca nu pot sa va premiez pe toate ! :-(

      Ștergere
  2. Felicitari fetelor ! Felicitari si tie pentru jurizare si munca ! Toate bune.

    RăspundețiȘtergere

Scrie ca şi cum ţi-ai scrie ţie, cu respect şi toleranţă. Îmi rezerv dreptul de a publica sau nu comentariul tău.