luni, 24 februarie 2014

Babylove si o conservare cu probleme

In acest post prezenta o posibila alternativa la crema de scutec Sudocrem. De atunci ma zbat sa inteleg ce anume poate sa conserve acest produs, am intrebat in stanga si in dreapta si raspunsul franc si neplacut este: daca lista INCI e corecta, nimic de acolo nu poate sa fie considerat un conservant de spectru larg.




Da, e o crema ce pare de tip apa in ulei, da, are un procent insemnat de oxid de zinc ce ofera ceva rol antiseptic, da, sodium stearoyl lactylate este un emulsifiant food grade (si conservant) dar ma intreb daca asta e suficient. Pentru un produs in borcan, destinat copiilor, eu cred ca nu. Este riscant sa introduci un astfel de produs pe piata destinata celor mici, asa ca eu BANUIESC ca lista INCI nu e completa si ca undeva se ascunde un alt conservant.

Nu de alta, dar daca nu exista nici un altul , la un asemenea ambalaj (in care ne bagam frumoasele degete), nu as avea incredere sa o mai utilizez pe pielea copilului meu. O tin doar pentru mine, ca sunt adult si daca mi-o fac, mi-o fac cu mana mea.

Asadar, precautie :)

p.s. a ce vi se pare ca miroase crema aceasta?

5 comentarii:

  1. Eu am varianta cu extract de galbelenele si aceasta este la tub de 75 mL si dintre ingrediente, tocopherol-ul ar putea avea (si) rol de conservant.

    Continutul unei cutii de 20 mL se consuma repede daca este aplicata pe pielea unui bebelus, deci cred ca nu se pune problema conservarii pe termen lung, dupa deschderea cutiei. Ma gandesc ca daca ar fi fost vreo problema, ar fi avut reclamatii pana acum. Evident, exista si posibilitatea ca lista de ingrediente sa nu fie completa, neincapand in spatiul mic destinat etichetei :-).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liliana, vitamina E nu este conservant. Este doar antioxidant, nu împiedica dezvoltarea ciupercilor sau bacteriilor sau mucegaiului. Faptul ca este in doza mica nu justifica absenta unui sistem de conservare sau lipsa de ingrediente de pe eticheta....

      Ștergere
  2. Pe mine nu m-ar surprinde sa nu aiba conservant, desi stiu ca e aberant. Am avut crema in varianta mare de ambalaj si, daca nu gresesc, in 2-3 luni a facut cocoloase si avea un aspect 'branzit' de a trebuit sa o arunc. Acum voi incerca sa o reproduc acasa, folosind doar ingredientele cele mai sigure pentru sanatate si accesibile de pe eticheta, pentru ca vreau sa renunt la toate cosmeticele din comert si sa le fac in casa. Voi face cate putina odata, voi folosi recipiente in care nu bag degetele si poate voi adauga extract de samburi de grapefruit.

    Andreea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,Andreea!

      Te sfatuiesc sa NU folosesti extractul de samburi de grapefruit, acesta NU este un conservant. te rog citeste articolul de mai jos:

      http://personalcaretruth.com/2011/05/a-closer-look-at-grapefruit-seed-extract-gse/

      Foloseste un conservant broad spectrum - atentie, unul care sa fie aprobat pentru folosirea pe pielea copiilor :)

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere

Scrie ca şi cum ţi-ai scrie ţie, cu respect şi toleranţă. Îmi rezerv dreptul de a publica sau nu comentariul tău.