marți, 25 februarie 2014

REVIEW: California Star Jasmine - Pacifica - solide perfume (10ml)

Cu drag si emotii am primit primul meu produs pentru a fi testat! Si, pentru ca ma stiti pretentioasa cand vine vorba de cosmetice, am fost tare fericita sa ma vad testand un parfum solid. Imi plac aromele, parfumurile, iar daca vine vorba de iasomie, I am hooked!

Asa ca vi-l prezint pe Star Jasmine de la Pacifica, oferit cu drag si spor de cei de la Organic Baby.


Asa cum poate va amintiti de la postarile anterioare, una din preferatele mele este iasomia. De orice tip. La orice ora. Este unul din parfumurile pentru care arunc pe geam cartea Paulei Begoun si sunt in stare sa imi dau pe fata o crema discret parfumata cu absolut de iasomie. E ca un fel de depedenta de ciocolata, irationala si incredibila. E miezul noptilor de vara din adolescenta cand, cu capul lasat pe un brat, cu lumanari aprinse, scriam poezii fara rima, visand si trimitandu-mi gandurile in lumi paralele. Divaghez insa.

Haideti sa va descriu un pic acest parfum. Asa cum gasim pe site-ul produsului


Parfumul solid de vis Beautiful Star Jasmine este invaluit de o subtila nota luxurianta de lemn. Lipsit de griji si insorit.
Cea mai veche varianta de parfum ia o forma moderna, noul parfum solid uimitor de la Pacifica este facut din soia organica si ceara de nuca de cocos , semnatura parfumului Pacifica se amesteca cu uleiuri esentiale si naturale. Visatorul cu note de stele de iasomie, portocale si lemn.
Ingrediente: organic cocos nucifera wax (coconut wax), organic glycine soja wax (soy wax), parfum (parfumul de la Pacifica se amesteca cu uleiuri naturale si esentiale), prunus armeniaca wax (apricot wax), caprylic/capric triglyceride (coconut source), junglans regia (walnut) oil. Nu contine parabeni, ingrediente animale sau culori artificiale. Nu este testat pe animale . 100% Vegan si fara gluten.
Ce simt eu? La inceput simteam un val de prospetime aparte, pe care nu l-am identificat pana ce nu am citit in stanga si in dreapta: simteam florile de portocal, care apoi lasau cale libera unor note florale , de iasomie. Pe tot parcursul se mai dezvalui acele note lemnoase pe care eu nu le-am identificat din prima, dar despre care citesc ca sunt datorita unui blend numit "Driftwood".

"California Star Jasmine" poarta numele speciei Trachelospermum Jasminoides, insa, din ce am citit eu in acest articol, face parte din categoria iasomiilor false. Pentru ca speciile de iasomie le regasiti in articolul citat adineauri. Iasomia de california, cum i se mai spune, este o planta decorativa gasita in special (si in) California, dar este nativa din sud estul Asiei.

Notele lemnoase descrise in alte review-uri drept "driftwood" evoca "a watery, slightly musty but very light note that is evocative of driftwood and vast expanses of water". Personal imi place descrierea tocmai pentru ca, asa cum spuneam mai sus, cand eram tanara preferam sa scriu poezii si aveam o aplecare deosebita pentru malul marii si mirosurile marii pe timp de noapte. Mie immi e greu sa le identific pentru ca, din pacate, nu am un nas de parfumier, dar se simte un "ceva" mai departe de nota de varf de flori de portocal.

Nu stiu daca din iasomia de California se extrage vreo esenta pentru parfumerie (in articolul acesta gasiti si cateva moduri in care din diferite izolate se poate recrea un parfum de iasomie, deci nu e imposibil sa fie recreat din molecule naturale), dar parfumul promite iasomie si, zic eu, livreaza iasomie. Este acolo, se dezvaluie calda si florala pe masura de notele de flori de portocal se estompeaza, ceea ce imi place foarte foarte mult. Nu credeam ca imi va place combinatia cu neroli atat de mult, dar ... uite ca asteptarile mi-au fost intrecute! 

Acum, desigur, probabil ca vorbaria de mai sus este egala cu zero pentru cineva care nu prea consuma tratate de parfumerie. Si eu, cand miros la Sephora diferitele marci, nu prea stau sa citesc etichete si review-uri sa vad din ce e format cutare Guerlain sau cutare Bvlgari (doua din casele de parfumuri preferate de mine). Pur si simplu imi bag nasul in testere, aplic pe mana si ma bucur de ele! Asa e si cu acest parfum. M-a surprins placut din prima si imi ridica moralul ori de cate ori il pun pe incheietura.

Se intampla ca la o zi dupa primirea testerului am fost nevoita sa ma gasesc intr-un loc in care era nevoie sa am moralul foarte foarte ridicat, timp de cateva zile. Mi-am facut bagajele si l-am strecurat si pe el, noul parfumel, Si mi-a prins extrem de bine, pentru ca notele proaspete pe care le adulmec ori de cate ori il folosesc ma fac sa zambesc si sa capat incredere si calm si siguranta. E clar, are un excelent efect terapeutic pentru mine!

Pentru ca ma stiti adepta moderatiei nu ma veti vedea mega entuziasmata de ideea 100% natural ca panaceu universal si garant al calitatii si perfectiunii si al sanatatii - celebrele exemple cu matraguna si veninul de vipera si stafilococii si mucegaiul cred ca vi le-am dat. Insa este remarcabil ori de cate ori un artizan reuseste sa foloseasca fie doar extractele parfumante naturale, fie acestea si cateva extracte / izolate din uleiurile esentiale pentru a recrea / crea un parfum, o idee, o stare de spirit. Va spun sincer ca a face un parfum cere multe mutle ore de studiu, chimia aromelor este complexa si reusitele acolo unde nu se poate apela la compusii ce fac calea mai usoara (fixatorii de arome de exemlu) sunt cu atat mai placut de mirosit si de admirat. Exista parfumuri cosmetice obtinute in mod natural, doar din uleiuri esentiale si extracte . izolate din uleiuri esentiale, absoluturi sau extracte CO2, facute de nasuri fine si ce se folosesc chiar pe post de parfumante a cremelor de corp sau ca baze in parfumerie. Creditele si laudele merg catre cei care au reusit sa nu scape 0,01% in plus din esenta X, care, poate, ar fi facut parfumul sa miroase a mucegai in loc de flori de camp.

Sa revin la parfumul nostru (cu care sunt data acum). Nu are sens sa va descriu aspectul, pentru ca vedeti poza. Este deosebit de dragut, pica bine in buzunar sau poseta datorita formei  plate, cutiuta in care vine e simpatica foc si se vede atentia la detalii a unui produs de dincolo de ocean. Minusul pe care il vad eu - cutiuta nu are filet si uneori devine mai greu de desfacut. Arata minunat daca va ganditi sa il faceti cadou, este chiar chic si elegant, iar pretul de 62 de lei pt 10 grame nu mi se pare mare. Dezavantajul este daca sunteti haplea, ca mine, si nici nu asteptati sa nu se mai simta parfumul pe incheietura ca hop - mai dati o tura! Eu recunosc ca am bagat degetul in el de parca ar fi balsam  - unguent, am luat o cantitate cat sa imi fi masat toate cuticulele, si m-am dat pe incheieturi, langa urechi si decolteu. 

Pe pielea mea si pentru nasul meu, parfumul a rezistat cca 3 ore, dar insa in cantitate generoasa. E drept ca este foarte posibil ca, o data nasul meu obisnuit, sa nu mai simt intensitatea parfumului de la o vreme, asa ca as putea spune cu ceva rezerve ca ar putea sa tina maxim 4 ore, in conditiile in care se impaca mai bine cu alte tipuri de piele si alte nasuri, mai fine si mai incercate ca al meu. Notele de flori de portocal pot sa para agresive pentru cei neobisnuiti cu ele dar doar la primul contact, pentru ca sunt puternice, fresh si au un fel de duritate bizara, amaruie, ce aduce cu mirosul frunzelor de portocal strivite intre degete. Am crescut portcali nealtoiti, din seminte, si acest miros acum imi evoca copilaria si acei copaci cu spini si frunze cerate pe care, daca le sfaramam in palme, aveau acel parfum citric amar pe care il simt acum la California Star Jasmine. Nu mi-am dat seama de ce simt acel compus "ciudat" ce imi evoca un "ceva" intens si fresh-tipator pana acum cateva minute. Si ma umple cu o senzatie de bine.

Din motive obiective nu am reusit sa aflu de la nimeni cam cat de tare se simte parfumul in jurul meu. Eu il simt insa ca pe un parfum de proximitate. Nu lasi dare ca melcul atunci cand il porti ci am senzatia ca, trecand de momentul maxim de la inceput, cand se deschid florile de portocal, parfumul iti este rezervat tie si celui care sta aproape de tine. 

Acum, cand scriu acest articol, e miez de noapte si ma uit pe un geam inalt catre un lac. vad cateva luminite aprinse  pe marginea drumului, totul pare pustiu si ca desprins dintr-un basm, Inchid ochii si inspir parfumul si ma simt pe malul marii , noaptea, inspirand aerul sarat , florile calde si cu degetele in nisipul rece si udat de valuri. Simt briza care bate dinspre mare si calura uscatului si mi-as dori sa vad California si sa judec cu propriul meu nas daca asa miroase si oceanul langa o plantatie de portocali, strajuita de tufe cataratoare de iasomie californiana. Si imi doresc sa scriu iar poeziile tineretii. Si zau ca imi miroase a nopti de vara la mare, cand cobor de pe faleza si se amesteca mirosul tarmului cu cel al marii.

Nota acordata parfumului: 9/10
Intensitate: 7/10
Cat este de perceput in jurul meu: 6/10
ATENTIE: banuiesc parfumul ca nu beneficiaza de existenta unor ingrediente care sa ancoreze mai bine parfumul. Il consider lejer , floral-fructat, fara note de baza prea puternice. Poate de aceea nu il simt vreme indelungata pe piele. 


Un comentariu:

  1. Fie ca e intensa aroma sa sau nu, review-ul tau m-a facut sa vreau sa il simt! Sunt tare curioasa cum miroase!

    RăspundețiȘtergere

Scrie ca şi cum ţi-ai scrie ţie, cu respect şi toleranţă. Îmi rezerv dreptul de a publica sau nu comentariul tău.